onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Stilla hav

Publicerad 2017-02-08 12:37:12 i Thailand,

Vilka fantastiska dagar vi haft här i byn nu några dagar. Blå himmel, strålande sol, stilla hav och varma bad ❤
Ingen blåst idag.. 
 
Fick sällskap av Wan igår på promenaden, hon älskar att bada 🐾
 
Förstärkningen vid Sang arun är klar och nu finns breda trappsteg ner till vattnet. 
 
Otroligt klart vatten, sällsynt på vår strand där det oftast blåser lite och vågorna rör upp sanden. 
 
Så fridfullt och läkande för en stressad trött kropp, knopp och själ.
 
Min promenad idag gick norrut och återigen fick jag sällskap av Wan 🐾
 
Lika härligt som igår. Fotograf Magnus Wallström. 
 
Fotograf Magnus Wallström. 
 
Vi längtar efter goda vänner som kommer hit och nedräkning pågår för fullt 😂😂😂
 
Önskar er alla en fin lillelördag, puss och kram 😘 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2017-02-08 14:07:40

Härliga bilder Tina och det är ovanligt med så lugnt havsvatten så här års. Under sydvästmonsunen är det så här nästan varje dag,klart vatten etc. I vart fall ligger inte vinden eller vågorna på som under nordostmonsunen som det är nu. Ha en fortsatt trevlig kväll! Stor varm kram till dig från mig <3

Svar: Aha är det så det är. När är det sydvästmonsun? Vår? Kramisar 😘
Tina

Postat av: Annika

Publicerad 2017-02-09 08:06:10

Jepp och sydvästmonsunen kommer i slutet på mars och varar till oktober. Lugnt hav för det mesta, breda platta stränder och klart vatten. Underbart!

Svar: Härligt ❤
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela