onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

En härlig dag 🌞

Publicerad 2017-01-29 14:52:43 i Thailand,

Lugna vågor, strålande sol och blå himmel mest hela dagen lång 🌞 Vilken härlig dag 💝 
Åhhh vad jag är tacksam att få vara här ❤
 
Tog min dagliga promenad och idag var det så fint ljus mot Burmabergen, svårt att fånga på bild tyvärr. 
Siluett av Burmabergen 
 
Gick förbi tomten där huset har rivits och nu har det hänt lite saker där. En grund är gjuten så det ska bli spännande att se vad det blir för något när det blir färdigt 😊
Hmmm vad ska detta bli tro?
 
På väg tillbaka kunde jag inte låta bli att fota denna fina sten med massa små snäckor på.
Ett av naturens små underverk. 
 
En vattenskoter ute på havet idag, det hör till ovanligheterna häromkring. 
 
På väg hem från stranden så tog jag en liten omväg och kan konstatera att det fortfarande är ganska mycket vatten på sina ställen. Här brukar det inte vara vatten alls vid denna årstid.
Rejäl pöl.
 
Mer vatten i samma hage.
 
Mysigt att köra runt på småvägarna runt i byn. Ser nya saker hela tiden. Grönt skönt fält.
Burmabergen ❤ 
 
Vägen åt ena hållet, norrut...
 
Åt andra hållet..söderut. 
Bara att ta sig en sväng 😊👍
 
Önskar er alla en fin söndag och en alldeles fantastisk kommande ny vecka 🌞 Puss och kram 😘 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Housu

Publicerad 2017-01-29 18:38:09

Puss och kram ❤️

Svar: ❤❤❤
Tina

Postat av: Annika

Publicerad 2017-01-30 03:02:15

Ja det är verkligen lätt att leva det goda livet här i Huay Yang på alla sätt och vis <3 :-D Kramis!

Svar: Javisst är det så fast egentligen borde det vara lika lätt oavsett position 😉Tänker att mycket handlar om prioriteringar, i Sverige har iallafall jag en tendens att vilja ha en massa saker som ibland faktiskt är ganska onödiga medan jag här inte har samma krav. Här njuter jag av det enkla vackra som omsluter mig dagligen ❤
Stor kram till dig 😘
Tina

Postat av: Annika

Publicerad 2017-01-30 09:20:22

Jag håller med dig Tina och mycket av just det enklaste som inte kostar annat än att ha ett öppet sinne och förmåga att ta in det vi upplever och ser samt hör både från natur och djur samt fåglar etc. Uppskatta att vi har möjligheten att ha det så här bra helt enkelt det är inte alla förunnat <3 Kram!

Svar: 👍💝👍
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela