onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Längesedan sist

Publicerad 2017-07-13 17:25:13 i

Nu är det fasligt längesedan jag skrev här på bloggen och jag vet inte riktigt vad resultatet blir...
 
Det är mycket som har hänt sedan sist och en av de jobbigaste sakerna har varit att min lilla moster Viveka blev en ängel den 28 maj. Hon somnade in lugnt och stilla i närvaro av oss som älskade henne. Jag saknar henne ofantligt mycket och det är en tomhet som inte går att ta på. Många har jag mist genom åren och nu är liksom en hel generation borta. Jag minns alla glada stunder och jag är oerhört glad över tiden jag fick tillsammans med lilla moster under det senaste året. Bär med mig en bit av henne i mitt hjärta för alltid <3
 
Fina lilla moster <3
 
Så vad mer har hänt?
 
Jo jag har tagit fler prover på vårdcentralen, och alla visar normala värden. Min läkare som jag inte är helt kompis med har satt spiken i kistan med orden: Jag förstår inte varför du inte bara söker ett jobb på 100%
 
Hmmm... mitt svar blev att jag har ett jobb men att jag arbetar timmar eftersom min kropp och knopp inte orkar arbeta 100%.
Hon är helt oförstående och utbrister: Men jag har många patienter med fibromyalgi som visst orkar jobba 100%, du får väl söka ett annat jobb då!
 
Jag känner att det inte är någon idé att gå vidare med diskussionen där och bestämmer mig för att samla energi ett par veckor och sedan se hur jag ska gå vidare.
 
Går till sjukgymnasten och får akupunktur för lindring av min migrän, detta har fungerat väldigt bra och under tre veckor hade jag inget anfall alls :) bara vanlig huvudvärk tjohoo.
Pausade min akupunktur då en planerad semesterresa till Kroatien stod på tur.
En gång på resan låg jag åtta timmar i migrän, när jag kom hem låg jag 24 timmar vid tillfälle två.
Nu har jag påbörjat akupunkturen igen så nu håller jag tummarna för att det ska fungera som innan semestern :)
 
Min vanliga värk finns där i bakgrunden men jag tänker inte så mycket på att det gör ont utan det är mer att jag alltid är så trött som tär på mig. Att inte orka vara social, glad och gooo som jag skulle vilja vara :(
Livet är inte alltid rättvist men skam den som ger sig ;)
 
 
 
 
Nu tar jag nya tag och ser fram emot nya fantastiska sommardagar!
 
Haft en fantastisk resa med husbilen till Kroatien och nästa blogg kommer jag berätta mer om den, puss och kram <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Annika Ilic

Publicerad 2017-07-13 17:47:30

Jag önskar dig all lycka och att du får ordning på kroppen och knoppen så mycket det bara går 😍 Stor varm styrkekram från mig till dig 😍

Svar: Tack finaste Du <3Många varma kramar till dig :)
Tina

Postat av: Housu

Publicerad 2017-07-14 09:46:02

Du finns i mina tankar ❤️

Svar: ❤ kramisar
Tina

Postat av: Aud

Publicerad 2017-07-14 17:42:15

Håper atdu får flere gode dager. Men helst at de finner ut hvorfor du har som du har det. Og få hjelp for det. Klem.🤗❤️👍

Svar: Tusen takk Aud ❤ Ja det ville vaere fint å få noen svar 😊 Stor klem til deg ❤
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela