onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Mc till Thap Sake

Publicerad 2017-11-01 12:17:18 i Thailand,

Idag blåste det om möjligt ännu mer så jag tänkte att en mc tur till Thap Sake kunde vara trevligt. Thap Sake ligger någon mil söderut och det är en fin och mysig väg att åka genom "djungeln".
Förut så har det varit en passage med vatten som man fått köra igenom, ibland lite svårt att korsa då det varit mycket vatten. Nu har dom löst problemet och byggt en bro över vattnet.
Fin ny betongbro och betongväg en bit. Här är så vackert grönt med alla palmer så jag blir alldeles lyrisk. Det är sådan ro här i naturen, lugnar en orolig själ som mig ;)
 
Körde vidare och valde vägen utmed havet, det blåste rejält. Åkte ut till kanten och tog ett par bilder.
Stranden norrut.
Som stormen river öppet hav...
Stranden söderut.
På väg upp från stranden stötte jag på bekanta från byn som var på mc utflykt dom också. Var nog fler som valde bort strandhäng idag när det blåste så rejält.
På väg in mot Thap Sake så håller ett nytt bostadsområde på att byggas, strax före det byggs en vågbrytare. Det kommer bli hur bra och fint som helst när det är klart. Jag lovar att skriva om det en annan dag.
Stenbrott... nä men stora bumlingar som ska ut i havet för att bygga på vågbrytaren.
Vågbrytare.
Jag älskar alla dessa vackra palmer <3
Körde vidare in mot byn och fick se en hög med drivved i strandkanten.
Tänk att hela detta har kommit med vågorna, det gäller att vara uppmärksam vid bad helt klart.
Förra gången i våras när jag körde här så var en av dom långa bryggorna i bedrövligt skick. Många plankor var av och det gick inte komma ut på bryggan ens. Nu är den fixad och idag var det massor med folk som fiskade där.
Renoverad fin brygga :)
Kustvägen 
 
Jag körde runt lite på måfå och hade väl egentligen inget mål med resan mer än att köpa bakelser på Sugar Plum men så när jag körde in på huvudgatan så stod den lilla tanten som säljer papaya (malagoo) där. Jag älskar papaya så det köpte jag tre stycken.
Papaya i olika storlek och olika mognad. Ungefär halva priset mot i Huay Yang. Jag köpte två små och en jättestor för totalt 40 bath. Ca 10 svenska kronor. Mumsfillibabba.
 
Åkte till konditoriet och köpte mina bakelser och valde sedan att ta den långa grusrakan hem.
Grusrakan, här bredvid har det plötsligt blivit ett berg av grus. Ingen aning vad det ska användas till, blev bara så förvånad att ett berg grus låg där.
Som en jättestor sandlåda ;)
 
Väl hemma så lämnades bakelser till bästa grannen Mor Aud för fika lite senare på eftermiddagen. Jag drog till stranden för en promenad och för lite lunch. Himmel vad det blåste, inte precis någon njutning att bli sandblästrad måste erkännas. Det blev en kort visit. Åkte hem och laddade för fika istället.
Apelsinbakelse, cashewnötkaka och kaffe <3
November är inte så dumt ändå ;)
Fikan intogs på Auds köksaltan i skön skugga. Tack fina Aud för en mysig fikastund.
 
Jag vet att många tycker november är en trist, mörk och regnig månad så jag har bestämt mig för att göra novenber till den bästa månaden istället för sämsta :) Göra något trevligt varje dag, äta något gott varje dag och säga snälla saker varje dag. Vara snäll mot mig själv varje dag ;) Den blir svår men jag ska göra mitt bästa.
Önskar er alla en härlig dag och fin 1:a november. 
Kramis <3
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Marina2

Publicerad 2017-11-01 13:14:21

Ha det gott fina Tina!
November- hade de varit november 2016 skulle jag hållt med dig fullt ut, då va det varmt och gott, trevligt sällskap, god mat... i Huay yang at lovely Hostess Tina

Svar: Vännen du får packa väskan och komma hit 💝Kramisar 😘
Tina

Postat av: Aud K32

Publicerad 2017-11-01 14:06:37

Tusen takk for gode kaker. De er min e favoritter.🤗❤️🍰☕️

Svar: Varsågod 😍Glad att få en fikastund med dig 💝
Tina

Postat av: Annika

Publicerad 2017-11-01 14:42:42

Härligt med en MC-tur! Kramis <3

Svar: Ja en kort en 👍😂Kram kram 😘
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela