onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Regnigt slut på veckan.

Publicerad 2017-11-12 11:35:06 i Thailand,

Jahopp så var det söndag och tanken var att jag skulle varit med på yogan idag. Tyvärr blev det världens väderomslag och min kropp ville inte alls samarbeta på förmiddagen. Det var bara att snällt finna sig i att ta det lugnt och stilla hemma istället.
Det kom en rejäl regnskur och sedan fortsatte regnet fram till lunchtid. Då vart det lite ljusare och jag började bli hungrig så jag åkte ner till stranden. På vägen stannade jag till för det var så himla vackert bort mot Burmabergen.
Svårt att fånga med mobilen men molnen liksom svävade runt bergen.
Vackert <3
 
Väl framme på stranden så åt jag lite lunch och tog en kort promenad, riktigt skönt trots regntunga moln.
Det blir så fint ljus över havet när regnmolnen hänger i luften.
Gick bort till Mumsa men där vände jag idag, bäst att lyssna in kroppen ;)
 
På eftermiddagen åkte jag till söndagsmarknaden för jag behövde handla frukt, där fanns massor med frukt men inte mango och papaya som jag ju vill ha. Det fick bli inköp hos fruktståndet istället. 
Storhandlat för 170 bath :) ca 45 kr. Bananerna är bäst att köpa lite gröna för dom mognar hur fort som helst i värmen, just dessa fingerbananer modell större är så himla goda. Klar favoritsort på banan :)
Några tomater, lök och vitlök slank med också. Blir nog omelett till frukost imorgon :)
Gula mango är söta och goda att ha i youghurten tillsammans med papaya. Mumsfillibabba <3
 
Ha en fin söndag och Grattis på Fars Dag alla pappor därute.
Grattis till min fina pappa som är en ängel i himlen <3
Saknaden är stor men jag vet att han är med mig varje dag och det är jag tacksam för. 
 
Kramis på er <3 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2017-11-12 11:41:58

Saknade dig på yogan idag men har nu fått förklaringen...stackars kroppen men skönt att du ändå fick en skön strandpromenad och att du fyllt på matförrådet :-D Kramar i mängd <3

Svar: Jag håller tummarna för att den piggnat på sig till tisdag :)Många kramar <3
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela