onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Ditt och Datt...

Publicerad 2017-02-20 11:45:00 i Thailand,

Ännu en ny vecka är här och jag har inte varit på humör för bloggande. Livet går som vi alla vet både upp och ner och känslor likaså. Lika glad som jag blev när min man äntligen kom lika ledsen blev jag när jag följde en väninna till hennes sista vila.
 
Min man älskar jordgubbstårta, är det något han längtar efter så är det jordgubbstårta. Här kan just jordgubbar vara lite svårt att få tag på så då får fantasin hjälpa till.
 
Jordgubbstårta ala Thailand 
 
Som tur är så har vi snälla goa vänner som gärna fikar med oss.
 
Från goda vänner och fika till god vän som gått bort..
En begravning här i Thailand hade jag aldrig varit med på innan och visste inte riktigt hur det skulle gå till. Vi var många som ville ta farväl och det blev en fin ceremoni och ett vackert avslut på ett långt och spännande liv. Nu kan hon förenas med sin kärlek i himlen.
 
 Munkarna mässade och sjöng, vi fick lämna gåvor till munkarna. 
 
En kokosnöt öppnades och hälldes över kroppen som sedan skulle kremeras. Kokosvatten är det renaste av det rena och på så vis blir den döda helt renad inför sin fortsatta färd.
Vi fick följa kistan till kremeringen och sedan var ceremonin över. 
 
Här kan vi se att röken går mot hennes hem, detta betyder tur ❤
 
Hon önskade att spridas i havet och hennes önskan blev uppfylld dagen efter kremeringen.
 
Dagen efter begravningen är min fars dödsdag, en dag som jag varje år är lite extra känslig och sorgsen. Saknar honom så ofantligt mycket.
Han fick bara leva i 62 år. I år är det 14 år sedan han gick bort. Otroligt vad fort åren går.
 
Älskar dig finaste pappa ❤❤❤
 
Efter ett par dagar med många tankar och funderingar så fick jag och hela glada gänget med vänner en fantastisk förmiddagspromenad på stranden mot nationalparken Hat Wanakon 😊
 
Hela gänget samlat.
 
Lång bred vacker strand. 
 
Härligt ljus 🌞
 
Parkeringen 👍
 
Idag måndag och ny vecka, konstaterar att det är sportlovstider för det är många barnfamiljer i byn och på stranden. 
 
Leksaker och sand i kombination med vatten. Härligt ❤
 
Stor kram med önskan om en härlig vecka ❤❤❤
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Housu

Publicerad 2017-02-20 15:47:30

Stor kram kära vän ❤️

Svar: Stoooor varm kram tillbaka 💓💓💓
Tina

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-02-20 16:17:43

Kan se att du är din fars dotter 💖 kram kära du 💞 - liga hälsningar Monica

Svar: Mmmm nog är jag pappas tjej, det går inte förneka 😍Stor kram tillbaka, hoppas allt är bra med dig 😘
Tina

Postat av: Annika

Publicerad 2017-02-20 19:03:34

Vilken fin dag du fick och vilket fint minne av din älskade pappa samt begravningsceremonier här i Thailand är något mycket speciellt och fridfullt samt vackert <3

Svar: Ja, det var fint så det känns bra att jag var med och tog farväl ❤
Tina

Postat av: Annika

Publicerad 2017-02-20 19:04:45

STOR varm kram till dig från mig!

Svar: Stoooor kram tillbaka 😘
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela