onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Bo Thong Lang

Publicerad 2017-03-10 02:41:50 i Thailand,

Så heter stranden vi snubblade på när vi var på utflykt. Här finns också ett tempel som heter Wat Bo Thong Lang, ca 5 mil söder om Huay yang 😊
Templet ligger vackert mellan två vikar.
 
Viken nedanför templet. En strandremsa löper ut till en liten ö, det får bli nästa utflyktsmål 😊
 
Här är en liten ö av korallrev och det var ett par stycken som snorklade här, några som dök med tuber också men dom simmade längre ut.
 
Stannade och njöt ett par timmar här och åt en supergod lunch. Det finns några små restauranger på stranden.
 
Här under trädet satt vi och käkade 👍
 
Stillhet ❤
 
Trädet gav skugga, varmt nu...
 
Skuggläge.
 
Första parkett 🌞🌞🌞
 
Glad att få en paus, tufft för en värkig kropp att köra längre sträckor på motorcykel. Första längre utflykten för mig och vi insåg båda två att ska vi köra längre sträckor får vi ha större motorcykel. 
 
Må bra läge 👍❤
 
På hemvägen följde vi havet och körde utmed fantastiska stränder. 
 
Söderut där ligger Bo Thong Lang 
 
Norrut ligger Ban krood. 
 
Utmed kusten ligger många sådana här rastplatser och på vissa finns det trappor som leder ner till stranden. 
 
Vid lågvatten bildas små laguner på stranden.
 
Vackra vyer utmed vägen.
 
Vår lilla utflykt blev lyckad och nu har vi hittat ett par fina ställen som vi gärna besöker igen. Lite kortare turer som kommer passa mig och min kropp hur bra som helst 👍 
Önskar er alla en fin och härlig dag, Tjohoooo nu är det snart helg ❤❤❤
 
Puss och kram 😘 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Marina

Publicerad 2017-03-10 06:43:37

Härligt! Ni verkar ha haft en underbar stund på Bo Thong Lang ser jag med dessa vackra vyer/foton. Spännande runt hörnet och lagom tripp😍 Ta till vara på de få dagar som ni har tillsammans denna gång och ha det allra bäst💓

Svar: Absolut vi har haft det hur bra som helst och vi försöker ta tillvara varje stund.Önskar dig en härlig helg, stor kram 💝
Tina

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-03-10 08:48:52

Härligt ni har det kram kram/Ingela H

Svar: Ja det har vi verkligen Ingela 😊Stor kram och trevlig helg 😘
Tina

Postat av: Emma

Publicerad 2017-03-11 21:34:10

Bilden på dig i Skuggan får du ha som omslagsbild på Facebook, jätte vacker bild ❤️❤️

Svar: Haha ja kanske det, tack sötis <3 <3 <3
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela