onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Jag får stanna..

Publicerad 2017-03-10 12:32:59 i Thailand,

Vilken tur...jag fick 30 nya dagar på immigration i Dansing Khon så nu kan jag njuta tills jag åker hemåt.
Det är en del papper som ska bifogas ansökan så jag fick börja med att ta lite nya kopior. 
 
Här lite snett mot Bengts restaurang kunde jag göra kopior idag. På två ställen var apparaten trasig men här gick det bra. Varje kopia kostar här 2 bath. Typ 55 öre.
 
Körde motorvägen dit och passade på att tanka. Vanligtvis tankar vi i byn och gynnar dom men idag blev det en större tapp som fick äran 😉😂
 
Fina orkidéer växte vid macken.
 
Immigration för prachuap khiri khan. Jag hade mina papper i ordning och det var bara tre personer före mig så det hela tog ungefär tjugo minuter. Ibland är det jättemycket folk och då kan väntan vara flera timmar.
Nöjd och glad blev jag för nu kan jag stanna i landet helt lagligt till jag åker hem till Sverige. En förlängning kostar 1900 bath.
 
Efter detta tog vi en snabbsväng till marknaden i prachuap där vi inhandlade runda kuddar till glada familjen Madjarevic, kuddarna ska alltså med till Sverige 😉😉😂
Tre på den ena motorcykeln och två på den andra.
 
Lite vingligt och osäkert med snöre så vi stannade till vid homepro för att köpa spännband. Fanns inte..
Som tur var träffade vi finaste Annika och Rulle som lånade ut sina spännband till oss.
Tack finaste vänner för hjälpen ❤
Hemfärden gick hur bra som helst så nu är det bara resan till Sverige kvar för kuddarna 👍
 
Önskar er alla en fin och härlig helg ❤
Puss och kram 😘 

Kommentarer

Postat av: Marina

Publicerad 2017-03-10 14:10:53

Härligt! Ibland blåser det 100% medvind😀förutom med kuddarna då; hahaha!Du såg inga memorysteps(Tess tapp)😉

Svar: Memorysteps? Nu tappade jag bort mig...Kramisar 💝
Tina

Postat av: Marina

Publicerad 2017-03-10 14:12:35

Ha en underbar helg tillsammans❤

Svar: Tack detsamma till er 😍
Tina

Postat av: Annika

Publicerad 2017-03-10 15:32:34

Vilken tur att vi träffade på varandra just vid HomePro och så klar vi lånade ut våra spännband till er vad har man annars sina goa vänner till, hi, hi :-D Kramis!

Svar: Bästa finaste vännerna ❤Kramisar 😘
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela