onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Blommor utmed stranden

Publicerad 2017-11-07 11:17:00 i Thailand,

Tänk idag har jag varit här 3 veckor redan, galet så fort tiden rinner iväg.
Himlen var lite grå så jag åkte ner till stranden för min dagliga promenad. Det blåste lite mindre idag så promenaden gick lättare åt båda hållen ;) 
Det är lätt att varje dag titta på havet och drömma sig bort i vågorna men idag så gick blickarna utmed strandkanten och en del av alla vackra blommor som växer där. Tänk vilken växtkraft och levnadsglädje dom blommorna besitter. Stark sol, värme, vindar och salt hav. Ändå växer dom och lyser upp tillvaron för alla oss som tar oss tid att faktiskt se dom. 
Jag har ingen aning om vad det är för blommor men här kommer lite bilder ;)
Typ som flox eller flitiga Lisa?
Vacker vit i samma familj.
Kaktusblomma vid Surin beach.
Himmel vad taggar jag fick i fötterna när jag gick hit för att fota, lärde mig läxan att inte gå barfota i gräset ;)
Någon slags porslinsblomma?
Ser ungefär ut som porslinsblomman hemma men jag vet inte säkert.
Massor med vackra Morning Glory längs med hela stranden.
Ser ut som petunia tycker jag.
Vacker gul blomma som lyser som en liten sol :) 
Dom här ser nästan ut som luktärtor, dom har också fröer i ärtskidor precis som luktärter har men denna doftar ingenting.
Så vackra <3 
 
Det finns massor med vackra buskar och träd lite längre in i vegetationen men jag hade som sagt inga skor på mig så jag hade ingen lust att knata runt där barfota. Dels med risk för taggar men också för småkryp som kan vara giftiga, skorioner eller ormar. Har respekt för det vilda och är tacksam att kunna ta del av allt det vackra på avstånd.
 
Det har blåst rejält ett tag nu och det spolas upp en del skräp på våra fina stränder av naturliga orsaker. Det mesta är ju inte särskilt vackert men jag hittade två små blommor även bland detta skräp. Att se det vackra i det lilla är en konst i sig, jag tränar på det varje dag <3
Vit skräpblomma.
Och en gul likasamma. En hyllning till kungen som gick bort i fjol. GUL var hans färg.
 
Det var lovat regn idag i vårt område, rikligt till och med... än så länge har det inte kommit en droppe.
 
Önskar er en fortsatt fin tisdag, många kramar <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela