onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Dolphin beach

Publicerad 2017-11-05 12:58:30 i Thailand,

Tog motorcykeln och hämtade glada Susanne för en liten promenad på Dolpinstranden. Stranden nedanför området Dolphin helt enkelt ;) Det är ju samma strandremsa som löper längs hela byn men den delas av på några ställen av en kanal så det är sällan det går att promenera torrskodd hela vägen. Absolut inte nu när det blåser halv storm därute.
Parkerade och tog oss ner på denna fina beach, här är lite mer träd och planare att gå.
Vy söderut.
Vy norrut, vi valde att gå mot norr först. 
Här har det varit restaurang i ett par omgångar och det har ryktats om att en ny restaurang ska öppnas här. Vi får vänta och se helt enkelt. Fantastiskt läge precis på stranden.
Tack härliga fina Susanne för att du ville vara mitt sällskap idag <3
Vi vände bortanför resorten Nishaville som faktiskt var mitt första ställe att vara på här i Thailand.
Söderut så slår vågorna långt upp och äter av stranden.
Som sagt det blåser rejält.
Här i kanalen så är det lugnare och fiskebåtarna ligger förtöjda. Bergen därborta är Burma.
Vackert med hav och berg.
Som en tavla.
En stor hög med drivved även här på stranden, se upp i vågorna när ni badar för ingen kan veta vad som gömmer sig där.
Här ligger verkligen husen strandnära, nästan lite väl nära med tanke på hur havet tar kan tyckas men med murar under sanden ska det förhoppningsvis hålla för många stormar.
A läge för många. Jag hade en dröm om att ha ett hus precis på stranden här i Huay Yang men har faktiskt ändrat åsikt med tiden. Det är fantastiskt vackert med soluppgångar och ett glittrande vackert hav men detta dova vågskvalp konstant det hade blivit för mycket för mig. Jag är så glad och tacksam att jag kan komma till stranden när jag vill och åka därifrån när jag vill :)
Fantastiskt vackert bor dom iallafall alla dom som bor här utmed stranden <3
 
Tack igen Susanne för att du gick med idag <3
 
Kram på er alla därute <3
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-11-05 14:47:13

Tack själv Tina för att du tog med mig på en mc tur o promenad Kram

Svar: kramis på dig vännen <3
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela