onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Pop shop

Publicerad 2017-11-01 01:22:52 i Thailand,

Ibland blir det inte som jag tänkt mig, en dundrande huvudvärk satte stopp för blogg igår men som tur är så mår jag bra idag och kan skriva igen :)
Tidigare har jag skrivit om Si shop som är en av två större butiker här i byn, idag vill jag berätta om Pop shop som är den andra lite större butiken. Båda dessa butiker har ett sortiment som är anpassat för oss "faranger", det finns det mesta vi tycker att vi behöver.
Pop shop ligger nära vår tågstation och är i början på huvudgatan från tågstationen sett.
Pop shop!
 
En liten skylt över dörren som bekräftar att här är Pop shop. Här finns en röd hylla fylld med böcker, dessa säljs till förmån för Huay Yand Dog and Cat resque. Varje bok kostar 100 bath och dessa pengar går oavkortat till att hjälpa hundar och katter här i byn. Mia och Göran gör ett fantastiskt arbete med att sterilisera djur för att minska antalet djur i och runt byn. Skriver mer om detta arbete en annan dag :)
 
Foppatofflor, leksaker och en massa annat finns på utsidan av butiken.
 
Kyldisk med det nödvändigaste finns här.
 
Frukostflingor i mängd.
 
Sylt, honung och Nutella. Mer eller mindre nyttigt pålägg ;)
 
Rader med hårvård, tvättmedel, diskmedel ja det du behöver ha hemma finns här.
 
Baygon är en av mina favoriter då det gäller att bli av med kryp som jag inte vill ha runt huset. Spraya lite och vips så är dom borta.
 
Husapotek med bla solkräm, nog så viktigt här i den starka solen.
 
Hmmmm ryggborste, en sak som jag inte visste att jag behövde ;)
 
Div muggar i olika utföranden, mortel mm.
 
En halvtrappa ner så finns verkligen allt, det är bara att ta sig tid och gå runt och titta. Bla suveränt bra köksknivar från Kiwi som är hur billiga som helst :)
 
Ny bikini? Kan vara lite knepigt med storlekar men hittar du en som passar så köp den för det är helt ok kvalitet. Bikini slits väldigt fort här i den starka solen och dom salta baden. Jag har noterat att det inte spelar så stor roll om jag köper en jättedyr eller billig bikini, dom håller lika oavsett pris.
 
Även här finns ett brett urval av alkohol. Både importerad och inhemsk.
 
Öl i stora lass, om du vill handla stora mändger så kör Pop shop hem det till dig om du ber om det.
 
Tilltugg till kvällen, massor med goda varianter av nötter och torkad frukt.
 
Läsglasögon, simglasögon och...
 
solglasögon. 
 
Mycket trevliga och hjälpsamma syskonparet som äger Pop shop. Som vanligt ber jag om ursäkt för jag glömde fråga vad dom heter. Tack för att jag fick ta bilder av er och er fina butik.
Berätta gärna för dom att ni läst om Pop shop i min blogg, då blir dom glada :)
 
Idag är en ny dag och jag ser fram emot vad den har att erbjuda.
 
Glad onsdag på er alla och tjohoo nu är det November minsann <3 kramis <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-11-01 06:34:33

Hej Tina😊 Pop shop är en kul butik, tar låång tid att gå igenom deras sortiment och alltid hittar man något extra😉 Klockan här hemma är 06 och det är svart ute men frostfritt denna morgon. Idag, 1 nov är det 1 år sen vi Therese, Marina och jag besökte dig i Huay Yang😍 Kramizar😘 och ha en fortsatt fin dag❤

Svar: Ja tänk att det redan är ett år sedan ni var här 😍Dags att göra en repris kanske?
Längtar efter er alla 3 💝
Många varma kramar ❤ ❤ ❤
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela