onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Pussitiv fredag

Publicerad 2017-11-18 01:08:15 i Thailand,

Hej alla vackra som läser min blogg, fredagen bjöd på strålande sol så stranden fick det bli hela dagen.
Hittade detta härliga citat av Torkild Sköld och jag adopterade det direkt ;) 
Pussimistisk <3 
 
Nu när vi varit här i byn så många gånger så finns det vissa maträtter på utvalda restaurander som vi längtar efter att få smaska i oss när vi väl är här och på fredagskvällen fick det bli ett besök på en av dessa restauranger.
Det ser inte så gemytligt ut kanske men där finns väldigt god mat och en supermysig kvinna som gör allt för att vi ska trivas. Restaurang Jor Jan ligger på vänster sida ner mot havet vid Wat Samut. Precis före infarten till Nishaville. Knallblått plåttak har den som syns bra på dagtid, värre på kvällstid när mörkret lagt sig.
Skylten utanför :) Hit går det att ringa och beställa mat för takeaway också. 
Ja men vilken är då vår favvorätt som vi vill äta just här?
Mumsfillibabba!
Friterad kyckling fylld med ost som simmar i en chilisås, en supergod typ senapssås och en chilisås att doppa i, lite pommesfrites och sallad. Kyckling heter Gai på Thai så detta heter typ Gai Hå Cheese. När vi beställer det så är det iallafall detta vi får :) Vill du hellre ha potatiskyftor eller liknande så kan du få det istället för pommesfrites. Hur gott som helst! Aroj mak ma.
 
När vi först hittade den här restauranden så var den betydligt mindre än idag och vi visste inte vad den hette, damen som äger den fick bli vad vi kallade den så det blev "tandlösa damen" många med oss kallar den fortfarande för tandlösa. Inte alls nedlåtande utan en helt korrekt beskrivning då damen tyvärr saknar en del tänder.
Alltid glad och vänlig, tandlösa damen <3
Ägaren till Jor Jan, är lite osäker men tror hon heter Jan. Någon som vet? Kommentera gärna i bloggen :)
 
Till Jor Jan kommer det många Thailändare och äter och det är ett gott tecken på att det är vällagad och prisvärd mat. Vi kommer garanterat tillbaka fler gånger.
Tack för maten, khap kun ka.
 
Kvällen var fantastisk och vi körde utmed stranden hemåt. Många båtar ute!
Fiskebåtar på rad, det gröna ljuset lockar till sig bläckfisk har någon berättat. Vackert ljus vid horisonten.
 
Vill önska er alla en fantastisk helg, vi får fullt upp då son och dotter med respektive kommer ikväll. Sonen har aldrig varit här så det ska bli så roligt att få visa vårt paradis. Längtar efter att få rå om dom två hela veckor <3
Ledord för helgen: Positiv, Pussig och Optimistisk!
 
Till alla er därute vill jag också påminna om att Du är värdefull <3 Kramis <3 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annika Ilic

Publicerad 2017-11-18 03:06:33

Kul budskap pussitiv😍 Kvinna på Jor Jarn heter Lian men hon äger inte restaurangen utan jobbar bara där. De som äger den jobbar också där och de bor i huset bredvid restaurangen. Lian är mycket trevlig och jobbade tidigare på Das restaurang (gamla Bengts) och är ganska duktig på engelska dessutom. Ha en mysig dag båda två och lev pussitivt 😍😍 Kram till er båda från Rulle och mig 😍😍

Svar: Tack snälla Annika ❤Då lärde jag mig något nytt idag också 👍😊
Kram tillbaka från oss båda 💝
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela