onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Utflykt till Thap Sake

Publicerad 2017-11-21 02:09:19 i Thailand,

Efter lunch igår bestämde vi oss för att ta en mc-tur till Thap Sake som ligger ett par mil söderut. Anders skulle byta olja på sin motorcykel så vi förenade nytta med nöje. Ungdomarna har aldrig varit där så det blev en kul upplevelse även för dom. 
Först behövde vi tanka!
Japps, tre coca-cola flaskor med bensin tack :)
Vi kan tanka ute vid motorvägen på en vanlig bensinstation såklart men det känns bra att gynna olika näringsidkare i byn. En flaska kostar 40 bath. Lite drygt 10 kr för en och en halv liter.
 
Vi snirklade oss genom djungelvägen fram till Thap Sake och kunde se vart vattnet formligen forsat fram när det regnade så för ett par veckor sedan. Den nya bron över "vattenpassagen" hade rasat i ena kanten. Det gick finat att köra över men tänk vilka krafter det är i forsande vatten. Jag vart helt förskräckt och glömde helt ta bilder tyvärr.
 
Vid stranden håller dom på att bygga ett helt nytt område för oss "faranger".
Det finns stora skyltar med information längs hela strandremsan.
På hemsidan www.eurosunseasand.com finns mer information för dig som är intresserad.
Här låg tidigare ett ganska slitet hotell. Nu byggs det nya tvåplanshus för fullt.
Ett av husen fungerar som säljkontor som är öppet för information och visning av projektet.
Snart klart för inflyttning.
Utmed stranden har det röjts bort en hel del träd och här anläggs nu en strandpromenad.
Området kommer alldeles säkert att bli jättefint när det är färdigt. Det blir en stor kontrast dock till övriga hus som kantar stranden, här bor mest familjer som livnär sig på fiske. Här i Thailand skakar dom bara på huvudet åt oss västerlänningar som vill bo vid havet, här i Thailand är det nämligen dom fattiga som bor där ;) 
 
Väl i byn fick ungdomarna köpt lite nya tofflor och flipflops, Anders fick ny olja i sin motorcykel, vi alla tog en rundtur på templet som är väldigt vackert i Thap Sake och sedan var det dags att åka hem till Huay Yang igen.
Vi kom hem till nystädat hus, lyx i vardagen.
På kvällen blev det mat på Patty Bank, kycklingkebab med vitlökssås. Så himmelskt god.
 
Tack mina fina ungdomar och Anders för en härlig utflykt.
 
Önskar alla därute en härlig tisdag, kramis <3 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela