onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Si shop

Publicerad 2017-10-19 12:33:01 i Thailand,

Efter en dag på stranden i strålande solsken var det dags för lite småinköp samt uttag av lite pengar.
Jag upptäckte när jag kom hit i tisdags att mitt mastercard blivit scimmat hemma i Sverige så det var bara att spärra det och vips så var den möjligheten att ta ut pengar borta. Som tur är så har jag ett konto i en thailändsk bank med ett kort kopplat så jag kan få ut pengar från det kontot iallafall. Snopet var det ändå men jag är glad att det finns en lösning som fungerar.
I eftermiddag bar det iväg upp på huvudgatan för att besöka atm samt Si shop.
Huvudgatan här i byn åt ena hållet.
 
Huvudgatan åt andra hållet mot Burmabergen, regnet låg i luften men jag klarade mig ifrån det.
 
Si shop är en av två lite större butiker på huvudgatan, den andra heter Pop och den kan jag skriva om en annan dag. Hos Si finns allt mellan himmel och jord och Si själv är en företagsam kvinna som gör allt för att vi som är här ska trivas med hennes butik och utbudet i den.
 
Här utanför finns också två av byns bankomater.
Är det många som tagit ut pengar så kan det hända att det tar slut men då finns fler automater runt om i byn så det brukar lösa sig.
 
Ägarinnan Si, hon ville först inte vara med på bild för hon tyckte hon ser gammal ut. Jag sa att hon är vacker och då gick det bra att ta en bild. Berättade att jag skulle skriva lite i min blogg och då blev hon väldigt glad och tacksam. Här bakom disken finns det lite dyrare utbudet av alkohol som tyvärr lätt försvinner från hyllorna annars :(
 
Sprithyllan i butiken är trots allt välfylld, naturligtvis finns det öl också. Glömde helt enkelt ta bild på dessa. Här i butiken finns främst de thailändska ölsorterna Leo, Chang och Singa. Dagspriset på en burk Chang var 33bath.
 
Här finns en välfylld kyldisk med både yoghurt, ostar av olika slag, pålägg, korvar, div frukt, smör, mjölk och grädde. Det finns det mesta som vi nordbor tycker att vi behöver när vi är borta en längre tid ;)
 
Här finns allt möjligt som sagt och hittar du inte det du letar efter så är det bara att fråga. Personalen är glada att kunna hjälpa till.
 
Rejäl fredagsmyshylla :) Nötter i mängd och såklart chips i alla varianter.
 
Diverse konserver, pasta i mängd, oliver, grillsås, tacogrejer, choklad ja det mesta vi behöver och mer därtill.
Jag blev nöjd för jag fick uträttat mina ärenden, pengar check och yoghurt check :)
 
Tack snälla Si för att jag fick ta bilder i butiken
Det är helt klart väl värt att göra ett besök när du kommer till vår by. Har du inte varit där förut och du går dit när du läst om butiken på min blogg kan du hälsa från Tina och berätta att du hittade Si på Tinas blogg. Då blir Si glad att hennes butik blir uppmärksammad.
 
En vacker Lotusblomma från en av krukorna utanför Si Shop.
 
Ha det gott, kram på er alla <3
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-19 14:45:57

Det är roligt att läsa din blogg om vardagen för oss faranger i Thailand.

Svar: Tack snälla :) Och det är roligt att få respons på det jag skriver :) Kram
Tina

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-19 15:00:02

Hej åh vad trevligt att se längtar nu är det snart dags för att räkna ner för mej kram kram 😍

Svar: Hej, vad kul att du uppskattar min blogg :) Härligt att ha detta ljuvliga att se fram emot.Varm kram tillbaka <3
Tina

Postat av: Marina..2

Publicerad 2017-10-20 09:29:05

Jättekul att du är tillbaka på bloggen,att få följa dina upplevelser med fin text och pricken över i..fina bilder du tar😍 Ha det allra bäst🤗

Svar: Tack snälla 😍 Jag ska göra mitt bästa även i fortsättningen 😊
Många kramar
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela