onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Vårt hus

Publicerad 2017-10-24 14:08:35 i Thailand,

Det är några som undrar hur det ser ut där vi bor, hur ser huset ut?
Vi bor i ett så kallat Pha hus. Ett enplanshus med två sovrum, kombinerat kök/vardagsrum. Tillräckligt stort för oss två. 
Vi har precis byggt ut taket på ena sidan av huset, skuggar lite mer för våra motorcyklar.
Här en bild framifrån på vårt fina K22
Palmen till vänster är nyplanterad så jag håller tummarna för att den ska växa på sig så vi får lite mer skugga på altanen.
 
Altanen sett inifrån :)
 
Taket utdraget på sidan för mer skugga på motorcyklarna. Har märkt att jag har ett nytt favoritställe att sitta på och det är på köksaltanen. Kaffe där på eftermiddagen är ljuvligt gott. Förut så hade vi trappan bortanför vattenslangen på väggen men den är flyttad så nu har vi fått en hörna till på den stora altanen.
 
Nya trappan. 
Funderar på att skaffa någon form av spaljé till vänster men får klura på det en stund :)
 
Tar lite bilder inomhus en annan dag.
 
Nu vet ni hur vårt hus ser ut, stor kram och glad tisdag på er alla <3

Kommentarer

Postat av: Marina2

Publicerad 2017-10-24 14:15:58

Herrejösses! Blev ju kanonbra och fint😍

Svar: Tack snälla, ja det känns bra. Lite insynsskydd på kökssidan bara så blir det perfekt <3 Du får ta med dig gubben och komma och inspektera, Kramis <3
Tina

Postat av: Eva Johansson

Publicerad 2017-10-24 14:25:45

Hej
Så fint ni har, å inte att förglömma dom fina rosa flip flopparna kram Eva

Svar: Tack Eva :) Ni får komma och titta när ni kommer <3Japps likasamma som dina :)
Kramis
Tina

Postat av: Housu

Publicerad 2017-10-24 15:06:14

Jättefint ❤️ Längtar att få hänga på din terass igen 😀. Kramiz

Svar: Å jag längtar efter att du ska komma ❤❤❤
Tina

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-24 16:34:13

Vad härligt det ser ut
Ha det gött ❤️

Svar: Tack. ja vi har det härligt här :)Kram
Tina

Postat av: JUNITJEJ

Publicerad 2017-10-24 19:23:23

Så fint!

Svar: Tack snälla du JUNITJEJ :)och tack för att du läser min blogg-
Kram
Tina

Postat av: Karin

Publicerad 2017-10-24 23:44:13

Så läckert ert hus är, verkligen perfekt och jag förstår att du trivs och även Anders, kramar💕💕

Svar: Tack Karin, ja vi trivs båda två <3 Många kramar <3
Tina

Postat av: Annika

Publicerad 2017-11-01 14:45:13

Det blev ju mycket bra och påminner om vår lösning :-D Kramis!

Svar: Tack 😍Ja fast en lite mindre variant 😉
Kramisar
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela