onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Tiden flyger

Publicerad 2017-04-12 07:32:58 i Thailand,

Ojojoj nu är det längesedan jag varit här...
Åkte från mitt älskade Huay Yang måndag 3 april. Min fina väninna Phia körde mig till busshållplatsen 😊
Att ta bussen från byn upp till Bangkok är himla smidigt och dessutom billigt. 255 bath för hela resan. Halvvägs är det stopp för toalettbesök och påfyllning av energi 😉 för min del blev det iskaffe 👍 gott i värmen. Efter fem timmar kom jag fram till södra station i Bangkok, där var det bara att ta en taxi till hotellet. Jag brukar be om taxameter och det funkar alldeles utmärkt. Ca 150 bath senare var jag vid mitt hotell. Valde ett hotell mitt i smeten denna gång. Hotel Asia.
Stort hotell med två pooler bla. Nu var det mulet och småregnigt dagarna jag var här så inget poolbesök på mig. Bestämde mig för en promenad bort mot det stora shoppingcentrat MBK. 
En dröm för shoppingtokiga 👍
Det är sju våningar tror jag och det finns allt mellan himmel och jord att shoppa. Mycket är kopior såklart och kvalitet på kläder kan variera. Som att köpa grisen i säcken 😉
Jag hade inget speciellt jag skulle köpa så jag strosade runt och bara var. Köpte några småsaker för småpengar och gick sedan hem till hotellet igen.
Här lite längre fram på vänster sida ligger hotellet. Det tog bara 5 minuter att promenera till MBK, hela stora Siam köpcentrum ligger också vid MBK så för den shoppingsugna är Hotel Asia klockrent läge.
Solen går ner över klongen där "taxibåtar" tar dig fram.
Imorgon blir det besök på Jim Thompson house.
 
Puss och kram 😘 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela