onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Måndagsmarknad

Publicerad 2017-02-14 02:09:54 i Thailand,

Ytterligare en blåsig dag så på eftermiddagen drog vi in till Prachuap för att gå på marknaden.
Måndagsmarknaden mitt i byn är ganska stor med massor av mat, frukt, godis, kläder och allt möjligt.
Här lite bilder från denna fräscha marknad 👍😊
Grönsaker på rad.
 
Färgkavalkad 😊
 
Salladslök på rad.
 
Mumsfillibabba 👍 chili 😊
 
Lök av olika slag. 
 
Minimuffins som fylls med olika smak, dessa innehöll russin.
 
Bageriet 👍 
 
Thailändare älskar sötsaker, lika stark som maten kan vara ska sötsakerna vara söta.  Här vackra bakelser. 
 
Det fanns hur mycket mat som helst och mycket grillat. Här grillad fisk.
 
Korv, bollar med fläskkött eller tex kyckling. Mums.
 
Snäckor som är typ som musslor.
 
Äggstanning med bla musslor, doftade underbart.
 
Hmmm vissa saker är inte precis lätt att se vad det är.
 
Mango på rad 🌞
 
Melon 😊
 
Ett berg av goda limefrukter. 
 
Drakfrukt, äpplen, mango och Papaya. Vitaminer för hela systemet 👍
 
Blomstergirlanger som är vanligt att sätta på backspegeln i bilen, för att bringa tur. Good luck girlang 🌸
 
Just nu pågår också en liten tempelfestival vid apberget i prachuap.  Det är också massor med marknadsstånd med allt mellan himmel och jord att köpa. Pågår fram till fredag 17 februari. Tog dock inga bilder där. 😔
 
Glad tisdag tillika alla hjärtans dag ❤ 
Puss och kram 😘 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2017-02-14 03:21:59

Glad och lycklig Alla Hjärtans Dag önskar jag dig min fina goa vän och vilken glädje för både dig och oss att vi har så fantastiska marknader här i vår omgivning! <3

Svar: Tack finaste du 💝 Ja tänk att det finns nya roliga saker att upptäcka varje dag.
❤❤❤
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela