onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Husbygge

Publicerad 2017-03-19 11:19:29 i Thailand,

Blev en eftermiddagspromenad idag och himlans vilken varm dag vi haft. Skönt med lite bris vid havet.
Huset som håller på att byggas invid stranden börjar ta form.
 
På huset kommer en Sala byggas. Ett tak utan väggar helt enkelt.  Husen som ligger närmast stranden kommer att ha egen pool till respektive hus.
 
Tre hus kommer byggas i framkant.
 
En fin informationstavla som visar hur det är tänkt att se ut, planlösning, pris och kontaktinformation.
Är du sugen på att köpa hus här så går det bra att ringa och prata med företaget som säljer husen, där finns personal som talar svenska 😉
 
Planlösning på området samt varje enskilt hus.
 
Till höger kanten på poolen. Häftig utsikt att vakna upp till 😊
Att bo så nära havet, på stranden är nog mångas dröm. För egen del har jag tänkt om lite, det är såklart för och nackdelar med detta som allt annat i livet.
 
Det som får mig att välja bort just ett sånt här läge är att jag är här långa perioder och när havet stormar och fräser ja då är det ett himla dån som låter dag som natt. Starka vindar med sand och salt sliter också på hus både utomhus och inomhus. Alla maskiner tar stryk av saltet i luften tex.
 
Hade vi varit här "bara" tex två veckor eller en månad då är detta ett drömläge. Bo på stranden liksom... Vakna till soluppgången över havet...svårslaget. Sitta på sin altan på kvällen och titta ut över havet med alla båtar vid horisonten. Fantastiskt 💝 
 
För min del segrar dock förnuftet och vi håller oss en bit från havet, vi bor ca 700 meter från havet med en del palmer emellan. Vi hör aldrig havets dån, ser tyvärr inte soluppgången, får ta oss ner till havet på kvällen för att titta på fiskebåtarna och vi fullkomligt älskar att ha det valet.
 
Puss och kram 😘 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2017-03-19 14:59:27

Jag håller med dig Tina, det kan verka mysigt att bo vid havet en kortare tid men som du skriver tar mycket både på och i huset stryk samt elektroniken råkar nog värst illa ut. Jag håller mig också en bra bit från havet i vårt hus men går gärna ner och njuter av havet oftare i stället.Skönt att det är valfritt hur var och en vill göra när det gäller sitt boende :-D Kramis!

Svar: Absolut 😊 att själv få välja är ju så bäst.Kramisar 💝
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela