onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Lördagkväll blev söndag morgon

Publicerad 2017-11-05 01:27:51 i Thailand,

Godmorgon världen :)
Idag mår magen nästan bra igen och det känns riktigt bra såklart. 
När jag inte mår så bra så gäller det att hitta dom där guldkornen som gör dagen lite lättare och igår så handlade det om ett nytt träd. Phia som sköter om vårt område hade varit och storhandlat och köpt ett stort fint Bouganvillaträd för oss. Vi hade ett gammalt träd som stod ungefär där den nya trappan nu ligger och när den bggdes så togs vårt träd bort till vår stora besvikelse eftersom vi gillade vårt träd.
Iallafall kom nu en pickup med nytt stort träd. Men hur i allsin dar skulle dom få ner det från bilflaket?
Tre starka thaikillar och en Bouganvilla.
Dom placerade helt enkelt två plankor på flaket ner mot backen och började sakta baxa ner trädet från flaket.
Phuu nu är det nere på backen. Bra jobbat!
På eftermiddagen var det nergrävt med kruka och allt. Tydligen vanligt här att plantera krukan. Jag förmodar att den spricker så småningom när rötterna växt sig större. Jag är jätteglad över det nya fina trädet :)
Så här såg det ut innan trädet var på plats, så mellan dom två gulpalmerna står nu en ny fin Bouganvilla.
Så ser det ut från altanen sett. Blir ett fint blickfång och jag hoppas att småfåglarna kommer att trivas i det nya trädet. I det gamla hade vi fågelbo varje säsong :)
 
En trist dag med magsjuka i bagaget blev till en riktigt bra dag med nytt fint träd.
Glad söndag på er, kom ihåg att ni är värdefulla <3
Kramis
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela