onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

En härlig fredag

Publicerad 2017-10-20 16:02:15 i Thailand,

Idag blev det koll av AC:n som gått sönder i sovrummet, kanske går att laga meeeen det kanske inte blir så bra ... Jag kan inte annat än att le och tänka javisst nu är vi i Thailand :) Jag beställde en ny helt enkelt och det är nog lika bra för den gamla är ca 12 år. Som tur är så har vi ett extra rum så gästrummet får bli mitt sovrum några dagar tills den nya AC:n kommit. 
 
Åkte ner till stranden och idag var det verkligen helt fantastiskt. Gick min promenad och jag bara njuter av värmen och solen som tittar fram bakom lite moln här och där. 
 
Njutbart helt klart <3
 
Bakom gärdet skymtar Burmabergen. 
Ibland går det kor här på gärdet men för tillfället finns inga just här. Förmodar att dom flyttas runt där det finns mat att äta. 
 
På eftermiddagen drog det in mörka moln norrifrån och några regnstänk kom så jag packade ihop och åkte hemåt.
Mörka moln som ger en sån häftig effekt ihop med havets färg. En vy jag aldrig lär tröttna på.
 
Väl hemma blev det en kopp kaffe på altanen och här är utsikten från den, grannens bananträd. Det lilla bredvid tror jag är mango men är inte riktigt säker.
 
Det kom några regnstänk även här men inte ens såpass att det blev fuktigt i gräset.
 
Önskar er alla en härlig dag och en fantastisk helg, kram på er <3

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2017-10-20 16:09:14

Vilken härlig dag och trevlig helg önskar jag dig också min fina vän!<3

Svar: Tack söta du <3 kramisar
Tina

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-20 16:30:44

Vi fick också problem med vår AC då vi kom ner. En elektriker kom o sprutade in mer gas men vår AC var bara 5 år så förstår om din behöver bytas. Tur att det finns gästrum att använda.

Svar: Kan nog vara ett vanligt fel med tanke på att dom står still långa perioder men som sagt tur att det finns gästrum :)
Tina

Postat av: Birgitta glans

Publicerad 2017-10-20 18:12:05

Roligt att höra från dig.
Tråkigt med ac:n.
Men för övrigt, så underbart
Ha en bra helg själv.

Kram
Birgitta

Svar: Tack snälla du, kul att du följer mig på bloggen.Ha det bäst och hälsa alla, kram <3
Tina

Postat av: Britt Louise

Publicerad 2017-10-21 10:14:16

Har några orkidéer överlevt🥀🥀

Svar: Hej, några är lite gröna men inga blommor ännu. Får nya till veckan 👍😊Kram
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela