onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Lördagsutflykt

Publicerad 2017-10-28 14:13:15 i Thailand,

Idag var det dags att åka en sväng till Dansing Kohn, marknaden vid den Burmesiska gränsen. Jag ville få tag på några orkidéer till altanen. Det är svårt att få tag på här i byn för tillfället då vi är himla många som gillar just orkidéer. Grannen Aud slog följe och vår väninna Andrea hämtade oss med bil. Andrea bor här i byn året runt så hon har bil och dessutom gillar hon att både köra bil och göra utflykter. Perfekt för oss som inte har någon bil.
Vid parkeringen i Dansing Kohn var det full aktivitet, det har byggts en damm och hela flodfåran är uppsnyggad. Blir spännande att följa vad som kommer att erbjudas i dessa små hyddor på floden :)
Vackert här med floden och bergen runtomkring.
 
Målet var orkidéer så vi tog sikte på det hörnet direkt. Det är otroligt vackert med alla dessa varianter av orkidéer och narurligtvis en hel massa andra blommor också.
Stora mäktiga orkidéer som är så vackra att se på, tyvärr är jag kass på att ta hand om den här sorten. Den bara vissnar hos mig.
 
Rejäla rötter
 
Mycket lila var det.
 
Vi tog sikte på vanliga phaleonopsis och här säljs dom 3 stycken för 100 bath. Ca 25 svenska kr för 3 plantor. Helt vansinnigt billigt. Det blev ett knippe och mannen jag alltid handlar av han blev nöjd och glad att vi handlade hos honom idag också. 
Mr mr, tyvärr glömde jag fråga vad han heter.
 
Sköna hönor.
 
Glada krukor.
 
Drake som dekoration kanske?
 
Hmmm eller en flicka som trädgårdstomte?
 
Typ ananas.
 
Älghorn ;)
 
Bonsaiträd med egen liten flamingo.
 
Mor Aud med alla våra väl inpackade orkidéer :)
 
Vi knatade runt lite och letade efter mango men vi var lite sent ute idag så dom hade redan packat ihop för idag. Vi åkte vidare till varuhuset Macro som ligger i Prachuap, jag hade inte varit där så det var en ny upplevelse. Väldigt fräscht och snyggt, det finns det mesta man behöver och inte behöver... Mycket storpack. Köpte lite måstesaker som toapapper och tvättmedel, inte superkul men jag tänker att det mesta jag behöver och vill ha finns i byn och då gynnar jag hellre dom mindre butikerna och fruktstånden där än en stor butikskedja som Macro. Det som inte finns i byn är tex storpack av frysta bär, storpack frysta grönsaker, pommes och allt annat fryst. Så om du vill ha det så kan jag absolut rekommendera Macro :)
 
Väl hemma så blev det en snabbsväng till stranden för lite mat och ett bad. Dock ingen promenad idag.
Planterade lite och jag är nöjd och glad över resultatet.
Min nya lilla hörna på altanen.
 
<3 
 
Önskar er alla en fantastisk lördag <3
 
Stort GRATTIS till "moster" Karin som fyller år idag. Tänker på dig och önskar dig en fin kväll med alla nära och kära runt dig. Njut kvällen <3 Hurra, Hurra, Hurra, Hurra <3
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Aud K32

Publicerad 2017-10-28 14:53:22

Takk for en hyggelig tur. Klem.🤗❤️

Svar: Tack själv bästa du <3Kram på dig
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela