onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Vinter i paradiset...

Publicerad 2018-04-09 10:34:00 i Thailand,

Hej alla fina bloggläsare!
 
Väldigt längesedan jag har gjort någon uppdatering och det har många olika orsaker som jag nu jobbar på att lägga till handlingarna.
 
Vintern i paradiset har inte riktigt varit den energipåfyllning som jag har varit van vid att få men jag har haft många fantastiska dagar och här kommer några av dom.
 
Utflykt till Baan Krood eller Bankrut, kärt barn har många namn.
Vi och goda vänner tog våra mc för en tur söderut och möttes av ösregn, hmm inte vad vi tänkt oss men en ny upplevelse att köra mc på snorhalt underlag. Som tur var så slutade regnet och solen tittade fram igen även om en del moln skuggade. 
Dags för avfärd.
 
På väg mot Thap Sake där vi tog en paus på café Sugarplum innan vi åkte vidare.
Apelsinbakelsen satt som en smäck.
Efter pausen så började regnet och vi var ett gäng frusna själar som anlände till templet i Baan Krood, väl uppe vid templet så infann sig lugnet och regnet avtog.
Många trappsteg är det men så vackert här uppe.
Mäktigt.
Ella fann sig tillrätta.
Ett av många vackra fönster och en av många fantastiska Buddastatyer i templet.
Vacker utsikt från berget ut över hav och strand.
Vi åkte vidare mot vårt hotell Ratchadawee som ligger nästan längst söderut på stranden i Baan Krood. Här finns enklare bungalows till en hyfsad peng. Vackert läge precis vid stranden.
Utsikt från restaurangen på hotellet.
Mulet och regnet hänger i luften men Anders gillade hängmattan.
Borta på kullen ligger templet.
Invid poolen finns en utedusch med egna bananer.
 
Poolen där vi samlades för en öl eller två ;) 
Glatt gäng.
Dag två tog vi oss vidare söderut och målet var att kunna snorkla.
Thonglang Bay är en underbar liten vik som vi hittade förra året. 
På ena sidan går det att gå utmed stranden och ta sig ut till en liten ö. 
Anders och Matilda på väg.
Erica och Ella tog täten.
Maggan och jag släntrade efter.
Stor och liten <3 
På denna sidan är det långgrunt och förutom allt skräp så är det otroligt vackert.
Ute vid ön och här blev vi förfärade över högarna med skräp. Fy tusan vad eländigt. Här ville i allafall inte vi bada och hänga för bad och snorkling.
På andra sidan finns denna vik och den är ren och fin. Tyvärr lite höga vågor idag så ingen snorkling. Jag och Anders njöt av stunden.
Vågor idag.
Matilda på en av gungorna i viken.
Härligt med strandhäng.
Jag gillar soluppgångar men är oftast för trött för att se dom men nu passade vi på att gå upp tidigt och gå ner på stranden. Vackert som alltid oavsett vart i världen man är.
På väg upp.
Snart så...
Därborta ligger templet.
Nu så är jag vaken :)
Godmorgon världen!
 
Efter frukost var det dags att åka hemåt igen och denna gång utan regnväder tack och lov. I thap sake tog vi en paus och besökte templet där. En stor liggande Budda tronar mitt på området.
Gigantisk liggande Budda på tempelområdet i Thap Sake.
Anton och Erica poserar.
Enligt den kinesisksa kalendern är det Hundens år i år.
Välkommen in men tänk på att täcka axlar och knän.
 
En härlig utflykt med härliga vänner. 
Det finns mycket att se och upptäcka runtomkring vårt ljuvliga Huay Yang och det behöver inte vara så planerat utan ta det som det kommer helt enkelt.
 
Ko med kalv och en tupp som gick fritt utanför vårt hotellrum, härliga Thailand <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Aud K32

Publicerad 2018-04-09 13:02:19

Jeg skjønner at dere hadde en fin tur. Det er fin nedover der.🤗

Svar: Ja det er herlig der.Stor Klem til du 💖
Tina

Postat av: Annika

Publicerad 2018-04-09 14:42:43

Härliga dagar och visst är det mysiga ställen som vi har här i HY samt omnejd som det dessutom är lätt att ta sig till med MC. Fina bilder och roligt att du äntligen bloggade :-D Stor varm kram till dig min kära vän <3

Svar: Tack vännen 💗Ja jag försöker komma igång lite, en dag i taget.
Kramisar tillbaka 😍
Tina

Postat av: Tiina

Publicerad 2018-04-12 09:30:00

Tack för bilderna från turen! Roligt att du är tillbaka på bloggen!! Kram, Tiina

Svar: Tack 😍Ja jag ska försöka komma igång igen.
Ha en fin dag, kram
Tina

Postat av: Anette

Publicerad 2018-04-13 12:08:00

Tack Tina. Kul att läsa och se bilder på er utflykt. Bra att få lite tips. Ha en finfin helg.

Svar: Tack snälla du för att du läser min blogg. 😊Önskar dig en fin och härlig helg oxå. ☀️☀️☀️
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela