onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Hav och krabba

Publicerad 2018-02-02 04:18:20 i Thailand,

Här kommer delar av inlägget jag tänkt publicera igår men då ville inte bloggen funka ;)
Det blåste en del och gick höga vågor men soligt och varmt var det.
Rejäla vågor :)
En krabba hade slagit läger precis framför min solstol och den verkade trivas.
Den grävde sig en grop och kröp ner emellanåt men så plötsligt tittade den upp igen och kollade läget. Att sitta och titta på krabban var ett rent nöje, den struttade runt hit och dit och ibland kom en våg och sköljde över den men den stannade kvar så länge jag var kvar iallafall. 
 
Efter maten så tog jag, Maggan och Sören en sväng till Thap Sake för vi var sugna på bakelse. En fin torsdag är självklart värd att fira med bakelse ;)
Mumsfillibabba med apelsinbakelse och en mocca frappe <3 
Tusen tack Maggan och Sören som bjöd mig på gofika <3
 
Idag fredag har morgonen börjat med regn så vi får se vad dagen har att bjuda på. Glad fredag på er alla!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tiina

Publicerad 2018-02-02 08:43:01

Ser smarrigt värre ut....!! :) Vilken härlig lyx du/ni kan unna er! Finns det ingen bra konditori i HY? Här hemma är det lite kallare nu, minus 8 i Örebro län, och vi fick ju mera snö denna vecka, så riktig vinter är det!Kram o god fredag o helg snart,Tiina

Svar: Hej Tiina :)Vi har ett par trevliga caféer byn där vi kan köpa gott kaffe och kanelbullar. Även glass såklart men mig veterligen är det inget av dom som har just dessa bakelser. Men det är en mysig utflykt att ta till Thap Sake så det gör inget att det inte finns här i byn.
Idag rejäla vågor och blåst, regnat inatt och i morse men sedan soligt. Rejäla skurar norrut dock. Hua Hin hade mycket regn idag tydligen.
Ha det gott i snön. Vackert på sitt vis.
Trevlig helg, kram
Tina

Postat av: Lars Gustafsson

Publicerad 2018-02-04 06:46:04

Härlig lya ni har. Vi har ett hus i Chiang Mai sedan 2003. Vi trivs här i Thailändska lappmarkerna med hög luft och stabilt väder. Höga berg och djupa dalar. Själv är jag ingen fan av strandliv och badkruka är jag även i den behagliga vattentempratur som är här. Ha det skönt där nere

Svar: Tack snälla 😊Låter härligt med norra Thailand också och tanken är att vi ska komma iväg dit så småningom.
Njut av berg och dalar som är vackert på sitt vis.
Hälsningar Tina
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela