onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Välkommen in på Orchid 6

Publicerad 2018-02-04 02:43:46 i Thailand,

Många har frågat om jag inte kan lägga upp lite bilder från området där vi bor. Klart jag kan det.
Vi bor på ett område som heter Orchid 6, vi är det största området i byn med 40 hus. Alla områden har sina för och nackdelar och enligt mig är inte det ena bättre än det andra utan Du måste själv känna in vart du trivs bäst.
För mig är trygghet viktigt då jag är här ensam längre perioder och på Orchid 6 känner jag mig väldigt trygg.
Så här ser det ut på utsidan av området.
Orchid 6 från vägen sett. Eftersom vi är ett stort område med många fordon i farten så är vi tacksamma om du som gäst lämnar ditt fordon på utsidan muren.
40 hus finns här.
Välkommen in till oss.
Pool med separat barndel samt bubbeldel.
Vårt hus K22.
Våran "gata" åt ena hållet....
Och åt andra hållet. Det går att åka runt hörnet och där längs kortsidan ligger 6 av dom lite mindre husen på området. På baksidan vårt hus finns en likadan "gata" som på framsidan.
Grönt och fint, efter lördagens regn så mår alla växter lite extra bra.
Bouganville att bli glad av.
Vårt hus :) Vi har byggt till på sidan och flyttat trappan så nu har vi lite extra plats samt skugga för våra motorcyklar. Solen är stark och mc:n mår gott av att få tak över huvudet.
Nu när trappan är flyttad har vi fått en ny liten hörna att mysa i.
Utsikten vi möts av när vi kliver ut på altanen :) Gröna härliga växter och några orkidéer såklart.
 
Nu har ni fått en liten inblick i hur vi bor. Hjärtligt välkomna att hälsa på oss <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2018-02-04 02:50:56

Vilken fin presentation!<3 Kramis <3

Svar: Tack vännen 💗
Tina

Postat av: Mike o Ulla

Publicerad 2018-02-04 03:07:13

Hejsan Tina! Åhh så fint der är,inte konstigt att du kallar det paradiset☺ å vad fint det blev med utbyggnaden. Nu ede kraftig längtan må du tro.
Å vi är så glada för din o Anders skull. Många kramar från oss😚

Svar: Tack snälla 💕Ja vi har det verkligen kanon här.
Ni får ta er en resa till vintern.
Kram
Tina

Postat av: Marina

Publicerad 2018-02-04 03:08:39

Verkligen en fin oas ni bor i😍och gillar eran utbyggnad med skugga på "frukostaltanen"🌴 smakfullt och ett rogivande område👣❤

Svar: Tack 😍Ja vi trivs fantastiskt bra ❤️
Kram
Tina

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-02-04 09:21:20

Det är ju så fint i dessa områden och du har verkligen fått till det härligt och mysigt. Kram kram 😍👍Ingela

Svar: Tack snälla Ingela 😍Ja visst är alla områden fina.
Det är en ynnest att få vara här i detta härliga land och i vår lilla fina by.
Hoppas du kommer tillbaka snart igen 😍
Kram på dig ☀️☀️☀️
Tina

Postat av: Tiina

Publicerad 2018-02-05 09:32:00

Tack för att du visar ditt "paradishem" och området!! Förstår gott att du känner dig trygg där! Och att du/ni trivs!!Kram, Tiina

Svar: Kram
Tina

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-02-05 09:56:38

Hej Tina! Vad fint ni bor. Roligt att läsa din blogg och se alla dina fina bilder. Vad underbart att vara i härliga Thailand nu. Här i lilla Tenhult är det 10 minusgrader och snö. Ha en fortsatt fin vecka. Hälsningar Helena på Hobby

Svar: Hej Helena!Ja det är fantastiskt, ska ni ner något nu? Anders kommer imorgon :)
Minusgrader låter inget vidare men vips så är det vår på gång.
Önskar dig detsamma, hälsningar Tina
Tina

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-02-05 11:50:46

Nej, tyvärr dröjer det ett bra tag tills vi åker ner. Vi åker ner hela november och eventuellt ett par veckor i augusti. Det är fortfarande väldigt lugnt på jobbet så det hade varit läge nu ett par veckor, men men man kan inte få allt. Njut av den goa värmen och ha det så bra och hälsa så gott till Anders. //Helena

Svar: Men då har du något härligt att se fram emot :) Tack snälla vi ska njuta allt vi kan.
Klart jag hälsar, kram Tina
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela