onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Blomsterglädje

Publicerad 2019-01-28 12:35:06 i Thailand,

När vi är en längre period här så känns det härligt att ha möjlighet att ha massor med orkidéer runt huset.
Vi brukar anlita en handelsträdgård som ligger längst norrut på mellanvägen, Dao heter dottern i familjen och hon pratar bra engelska så det är lätt att göra sig förstådd med vad vi vill ha. Hos Dao finns lite allt möjligt förutom växter då. Tex krukor, dekorationer i sten, prydnadsföremål i trä och kokos, div väggprydnader mm. Dao är också en stor djurvän och hon har massor med hundar och katter som bor i handelsträdgården. Hon är en vacker person både på insidan och utsidan.
Dao med en av alla hundar. Här bakom finns massa kul att titta på och köpa om man vill det.
 
Kanske är du sugen på en ko? Groda? Apa? Uggla? Bara att välja och vraka.
 
Här under nättaket trivs växterna.
Tog några bilder på lite olika växter, ingen aning om vad det är för växter men vackra är dom.
 
Eldfärgade blommor.
 
Röd Hibiscus.
 
Typ julros...
 
Solgula blommor.
 
Ser nästan ut som en variant av porslinsblomma.
 
Buske med rosa blommor.
 
Rosaröda klasar.
 
Kaktus?
 
Lantom kanske..
 
En annan variant av gult.
 
Och en cool röd blomma.
 
Jag går bara runt och njuter bland alla vackra blommor, självklart har Dao även massor med olika palmer, bouganvilla och andra träd men idag vart det blommor som fick stå i fokus. vi hade besök av Dao igår, hon och hennes mamma var hos oss och planterade orkidéer i mina krukor. Jag var inte hemma men blev så glad när jag fick se alla fina krukor. Idag var jag och betalade för kalaset.
33 stycken orkidéer är det totalt och för det fick jag betala 1320 bath. Galet billigt för alla blommor, hemleverans samt plantering 😍
Vackra orkidéer på vår altan.
 
En stor kruka glädje välkomnar oss.
 
En kruka glädje på den främre altanen.
 
Och slutligen två krukor glädje på vår köksaltan.
Tänk att vart vi än vänder oss så har vi glädje runtomkring oss 💗
 
 

Kommentarer

Postat av: Annika Ilic

Publicerad 2019-01-28 12:45:52

Härligt med blomsterprakt😀 Kramis ❤

Svar: Javisst är det <3 Kramis tillbaka :)
Tina

Postat av: Phiah

Publicerad 2019-01-29 16:26:32

Så härligt med alla blommor hos dig och hos Dao. 💜 Kram på dig Tina.

Svar: Tack söta du 😍Saknar dig här i byn. Ha en underbar resa i Vietnam.
Kramisar 💗
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela