onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Thip Salon

Publicerad 2017-11-29 02:01:15 i Thailand,

Dottern var sugen på att göra nya fina naglar innan hon ska åka hem på söndag. I byn finns flera olika salonger som gör både gel och akrylnaglar så vi var lite osäkra på vilken vi skulle välja men till sist valde vi att gå till Thip Salon som ligger på huvudgatan precis före Pop shop. Thip har nyss öppnat egen salong igen efter att ha varit inhyrd på lite olika ställen.
Skylten på vänster sida precis före Pop shop.
Thip har många strängar på sin lyra. Hon är hårfrisörska, hon tatuerar ögonbryn, gör manikyr, pedikyr, fotskrubb, gör naglar och flätar småflätor. 
Det finns diverse produkter att köpa på plats.
Thip in action med dagens första kund som valt tvätt och klippning.
Båda log glatt när jag frågade om jag fick ta en bild till bloggen :) 
Fokus idag var Emmas naglar, hon biter på sina naglar och nu ville hon ha lite långa fina naglar innan hon åker hem till Sverige igen. Hon och Thip diskuterade fram och tillbaka vad som skulle funka bra för henne och det bestämdes att akryl med gel på skulle vara bra. Sagt och gjort Thip satte igång med arbetet. Att göra naglar tar tid så jag åkte till stranden under tiden och kom tillbaka efter 2 timmar. Då var det dags för målning.
Målning pågår.
UV ljus för torkning.
Färdigt, Emma är sjukt nöjd över sina nya fina naglar.
Lite bling på en nagel och det blev Classy som Thip sa.
Vi betalade 1000 bath ( ca 275 kr med dagens kurs) för hela kalaset och då målade Thip även tånaglarna på Emma samt gjorde en fin fläta i hennes hår. Emma är jättenöjd med resultatet och nu hoppas vi såklart att naglarna ska hålla bra.
Vi önskar Thip lycka till med sin nya salong och hoppas att hon ska få många nya glada och nöjda kunder <3
 
Glad onsdag på er alla, kramisar <3 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mike o Ulla

Publicerad 2017-11-29 10:36:41

Hjärtliga gratulationer på födelsedagen!! O vi hoppas att det blir en underbar dag tillsammans med resten av familjen.Kramar till er alla från oss bägge<3

Svar: Tack snälla ni 😍 Vi har det jättemysigt tillsammans, många kramar tillbaka ❤
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela