onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

En pir...

Publicerad 2018-01-22 03:02:40 i Thailand,

Söndagens lilla promenad gick norrut och det varsuperfint väder med sol och värme. Vid Jacks finns en pir och jag vet inte varför den tilltalar mig men det är ett lugn över den när det är finväder och den är som en mörk tanke när det är oväder. Här bilder på piren vid Jacks :)
Vackert
Här tog jag ett litet dopp i det ljumna havet
Några som fiskar.
Båtar ute och fiskar.
Vy under piren norrut.
In mot land.
 
Dom nya husen vid Vannava börjar bli klara och jag har tidigare skrivit om den "flod" som bildas vid mycket regnande och som då rinner bredvid dessa hus. Det har sett skräpigt ut och vatten som stått stilla har luktat mindre gott. Nu har denna mynning fyllts igen!
Hmmm vad kommer hända den dagen då vattnet behöver komma fram? 
Igenfylld flodfåra vid Vannava. Det ser fint och rent ut och nu luktar det inget illa men tanken gnager... vad händer med regnvattnet vid nästa ösregn? Vi får vänta och se helt enkelt.
 
Idag en ny härlig vecka och jag inväntar min passiva inkomst igen. Vill du veta mer kan du läsa under btcglobal.
Önskar er alla en härlig dag, kramis
 
 

Kommentarer

Postat av: Tiina

Publicerad 2018-01-22 16:31:46

Den där piren gillade jag också, den är häftig! Ja, man kan verkligen undra hur de har tänkt där vid Vannava husen... Hoppas det inte blir förstörd sen när vattnet kommer... Kan de ha lett vattnet en annan väg? Med vänlig hälsning, Tiina

Svar: Hej Tiina, ja vi lär få veta hur dom tänkt när nästa ösregn kommer ;) Kram Tina
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela