onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Återhämtning för kropp och själ!

Publicerad 2018-07-31 10:49:00 i

Hej alla!
Det har varit en jobbig och tuff vår/sommar för min del. Många av er undrar om det hänt något?
Nä inget särskilt har hänt förutom att jag blev helt tom på energi och glädje. Att vakna varje morgon och inte känna igen sig själv är en mindre rolig känsla och jag är fortfarande inte riktigt mig själv men jag mår bättre och bättre för varje dag. Så vad är fel? 
Många säger till mig att nu mår du väl bra när det är så varmt och soligt? Jovars kroppsligt mår jag ok men tyvärr finns inte riktigt orken där. Har varit en sjukt jobbig tid men som sagt nu börjar jag se ljuset.
 
När jag inte mår bra så åker jag till havet, havet och stranden är den bästa energipåfyllningen för mig. På vintern har jag mitt älskade Thailand och på sommaren finns ljuvliga Långasand.
 
Vi tog husbilen till Långasand några dagar och det var helt underbart.
Tack snälla Karin och Lars-Göran för att vi får "låna" er parkering och fantastiska utsikt <3
 
Här kan vi njuta ledighet och havet ligger bara en kort promenad bort.
Stigen ner mot havet är upptrampad, många fötter som gått här i sommar. 
Stranden i Långasand är kantad med låga sanddyner, här växer ljung och nyponrosor.
Söderut mot Ugglarp finns en bergsknalle för dom som inte vill bada där det är långgrunt.
Sanddyner med strå framför det ljuvliga havet!
Här i dynerna kan du hitta en egen håla om det skulle blåsa mycket på stranden. Dagarna vi var här fläktade det men det gick fint att ligga på stranden.
Stranden här är helt ljuvlig med mjuk härlig sand och det är promenadvänligt.
Det är långgrunt och nu när det är så varmt ute är vattnet helt ljuvligt. Långasand är en pärla som kanske inte så många känner till och här blir det inte trångt som tex på Skrea strand i Falkenberg. 
Nybadade njuter vi dagen <3
Lite fler vågor den ena dagen men fortfarande ljuvligt varmt. Solen är stark och det gäller att vara försiktig. Vi njöt sol och hav några timmar och sedan höll vi oss i skuggan och tog flera promenader ner för att bada. På väg ner till havet finns björnbärsbuskar, vilken härlig vardagslyx att kunna plocka dagsmogna björnbär till frukostfilen. :) 
Det gäller att vara försiktig för attan vad taggar dom har dessa buskar. Men så gott med björnbär, här några få svarta mogna men en hel drös med röda som kommer vara mogna om någon dag eller två.
 
Här hos Karin trivs blomman Hortensia, en av mina favoritblommor som jag inte lyckas med på hemmaplan.
Hortensiablomma <3 
 
Vi tackar för denna gång och vi har verkligen njutit dessa dagar av fantastiskt väder, varmt hav och fyllt på med energi och glädje.
Puss och Kram från mig och Anders <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2018-07-31 11:52:44

Hallo Tina
Vilken härlig beskrivning du gör av Långasand.
Visst är hela området fantastiskt , så naturskönt och inte exploderat. Förstår att du förstår varför vi bor där, nu i 15 år. Jag säger till mej själv varje gång jag tar mina promenader eller joggingrundor, "tänk att man få bo så här!".
Klokt av dej att inse att det finns en gräns, sedan måste man ta medicin och du är inte ensam om detta, även om det inte är någon tröst.
Med Din kämpaglöd kommer du att fixa din depression.
Många kramar till vi ses och välkommen igen till
Långasand.

Svar: Tack finaste Karin, tacksam att du finns i mitt liv. Du betyder mycket för mig <3Långasand är ett drömställe och jag är så glad att få komma till er. Många kramar från mig, tar en dag i taget ;) Kram <3
Tina

Postat av: Ellen Källgren

Publicerad 2018-07-31 12:03:39

Härligt min kära vän att läsa att glädjen i ditt liv håller på att återvända. Ibland tar kroppen och knoppen egna krokvägar och då är det lätt att gå vilse och inte hitta vägen ut. Det finns dock ett hopp att hitta vägen ut och det gäller att samla ihop sig vänta lite och sedan sakta reda ut vägen framåt igen. Det bästa med att vara på botten av en grop är att det bara finns en väg uppåt. Ibland är det bäst att bara lyssna på kroppen för den säger till när den är redo för energipåfyllning igen. Varma styrkekramar till dig från mig ❤❤❤

Svar: Tack snälla du för din omtanke <3Det är en krokig väg helt klart men som sagt en dag i taget.
Många kramar till dig <3 <3 <3
Tina

Postat av: Aud K32

Publicerad 2018-07-31 15:57:01

Stå på. Klem.🤗❤️👍

Svar: Står på jeg 💖😂Klem til du 💖
Tina

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-07-31 19:11:07

Hej vännen tråkigt att höra att du mått dåligt men skönt att du mår bättre nu 😍 jag vet hur det känns 😣
Hälsa Anders så gott så ses vi i höst
Kramar till er båda 💕❤

Svar: Tack 😍Såklart jag hälsar, kram kram
Tina

Postat av: Housu

Publicerad 2018-07-31 22:24:10

Härligt bruna å fina ❤️
Stor styrke kram från mig

Svar: Tack vännen 💗 kramis
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela