onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Vad gör jag nu för tiden?

Publicerad 2018-05-15 13:25:01 i Hemmavidˈ,

Hej hopp på er!
 
Så vad sysslar jag med nu för tiden? 
Efter att BTCGlobal kraschlandade i februari så har jag tagit det väldigt lugnt och försiktigt. Jag har lärt mig läxan att inte öppet prata om pengar. Det är en stor sorg när någon jag litat på till 100% plötsligt blåser både mig och ett helt nätverk av privata investerare och bara försvinner med allas pengar.
Det har varit en minst sagt turbulent tid men nu är det dags att ta nya tag igen :)
 
Jag vill gärna promota ett smart sätt att shoppa, detta är ett företag jag varit med i sedan 2011 och använt mig av då och då. När jag hade min butik BellaDonna anslöt jag mig och butiken till ett företag som heter Lyoness. Jag och alla mina kunder kunde på så vis få en cashback på alla inköp vi gjorde hos anslutna företag.
Smartare shopping helt enkelt!
Varje gång jag eller någon av mina kunder handlade fick dom 1-5% tillbaka på köpet, detta samlades ihop på kontot hos Lyoness och när det blev 95:- så betalades det ut till mitt/kundernas konto på banken. Alltså "riktiga" pengar som vi alla kunde köpa vad vi vill för.
 
När jag avslutade min butiksverksamhet så blev det inte lika naturligt att använda det i vardagen längre men jag har fortsatt att boka tex hotellnätter på Hotels.com via min portal hos Lyoness. Någon gång emellanåt kom det lite pengar in på kontot men detta är inget jag reflekterat över utan mest bara använt sporadiskt.
 
Tills NU!!!
 
Hmmm en väninna berättade om en fantastisk möjlighet till passiv inkomst.... Cashback World ...
Oj tänkte jag, där är jag ju med redan.. Vad är nu detta?
Jag åkte på ett informationsmöte och fick veta att Lyoness lever i allra högsta grad. Företaget som startade 2003 i Österrike finns nu i 47 länder världen över. WOW hur coolt är inte det?
I Sverige finns det ca 79,000 personer som är medlemmar. 
Så vad är grejen?
 
Det finns flera olika sätt att vara med i Cashback World.
1. Medlem i Lyoness Cashback World som är helt gratis, inga krav på att shoppa hit eller dit. Bara världens smartaste nätverk av fysiska samt ONLINE butiker-restauranger-tjänsteföretag som ger dig pengar tillbaka vid varje köp! Ladda ner appen och se vilka butiker som ger cashback nära dig.
Vid köp i tex en restaurang så visar du ditt medlemskort fysiskt eller via appen och du får cashback på kontot.
Vid köp online loggar du in på din sida och klickar på den butik du vill handla från, gör ditt köp och inom 48 timmar syns ditt köp på din sida. När medlemsföretaget betalat in till Lyoness så får du din cashback, när det samlat ihop 95:- betalas det ut till det konto som du uppgivit.
Det som är mest cool är faktiskt att jag kan visa mitt kort i vilket land som helst hos en butik/restaurang som är ansluten och få cashback på mitt köp :) 
 
Bild tagen med mobilen från datorn så jag ber om ursäkt för kvalite´n.
 
Jag själv använder tex Hotels.com, Eleven.com, Apoteket hjärtat, Ink Club, Jotex mm.
Runtomkring mig här i Alvhem är det än så länge ont om butiker och restauranger som är anslutna men jag hoppas att det snart kommer. Runt Edsbyn i Hälsingland samt Helsingborg i Skåne finns massor med anslutna företag. Lite coolt att kunna köpa blommor eller en fika och få pengar tillbaka på sitt köp!
 
För att bli medlem kan du klicka på min länk eller bara gå till Lyoness.com och registrera dig.
https://cbw.to/1anzb9
 
 
Så vad finns det mer för vis att vara med undrar du?
Jo jag kan sätta en form av förskottsinbetald rabatt som ger mig en så kallad unit. Denna unit kostar 475:- och om i snitt 3 år så ger denna unit mig 4845:- tillbaka. 1045:- får jag i cash och 3800:- får jag som ett värde på mitt konto att handla för, jag kan i dagsläget tex köpa värdecheckar hos Cirkle K och få cashback när jag tankar eller köper kanelbulle och kaffe :) 
Det pratas om att en stor matkedja är på väg in och det vore ju toppen, tänk att få gratis mat varje månad :)
 
Så hur fungerar detta i praktiken?
När jag köper units blir jag en oberoende marketer och tillhör nätverksdelen som heter Lyconet!
Det är lite svårt att förklara såhär på rak arm och jag är själv nybörjare på just denna passiva inkomst biten som kallas för easy shop plus så är du nyfiken och intresserad får du gärna höra av dig så kan vi ta en fika eller ett skypesamtal så kan jag förklara så gott jag kan.
Det jag vet är att jag kan välja att "spara" 475:-, 950:- eller 1425:- per månad. När jag har 7 units bakom mig själv kommer övriga att ploppa ut i något av alla 47 länder som är med och det landets shopping hjälper min unit att växa till sig för att så småningom generera totalt 4845:-
OM jag vill vara med på detta MÅSTE jag köpa ett introduktionspaket för 459:- plus frakt för 89:- samt registrera mig för 1 unit a 475:- Så den totala kostnaden för att starta från noll är 1023:-
Jag kan välja om jag vill spara ihop en unit per månad och samla ihop mina 7 units ELLER så kan jag köpa dessa direkt och börja ploppa ut units i världen direkt kommande månad. Dessa 7 units kostar 3325:-
Alla units kommer "lösa" ut fast såklart tar det olika tid i olika länder. Något land kanske tar 2 år och ett annat land 6 år. I snitt tar det 3 år. Så när jag sparar 475:- per månad kan jag om 3 år få en unit i tex maj, noll i juni och 5 i juli. Hela systemet är baserat på shopping och det lär vi ju aldrig sluta med så det känns tryggt och bra.
 
Just detta med units är helt passivt, inga krav att rekrytera någon eller att investera mer och mer pengar. Så länge jag sparar så kommer jag få min utbetalning så småningom.
Vill du veta hur du kan ta del av detta? Skicka en kommentar så återkopplar jag.
Inom Lyconet kan jag göra karriär om jag skulle vilja, jag kan alltså skapa mig en bra inkomst genom att jobba nätverket. I dagsläget är inte detta något jag mäktar med men det är fantastiskt att möjligheten finns.
 
Inom Lyconet finns ytterligare möjligheter till passiv inkomst genom investering i så kallade moln. Är du intresserad av detta tar jag hjälp av min upline Agneta som kan förklara vad det innebär.
 
För er som nu rynkar på näsan och menar att detta skulle vara ett pyramidspel så kan jag berätta att under 2014 gjordes en utredning här i Sverige och företaget blev helt friat så det känns superbra för då är det rent mjöl i påsen.
 
Jahopp det var lite om vad jag gör nu för tiden, läser massor för att lära mig mer om cashback world.
 
Kroppsligt mår jag sådär och huvudet protesterar högljutt varje vecka men jag går på akupunktur och det gör vardagen lite lättare. Tar dagen som den kommer och just nu njuter jag sol och värme som sköna maj bjuder på.
 
Allt gott till er alla därute, många kramar från mig <3  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-05-15 16:35:58

Hej Tina!
Du är sååå bra på att beskriva saker på ren svenska! Nu fattar jag med som varit med i Cashback World ett tag men känt att det har varit svårt att förstå. Tack Tina!! Jag har snart 7 Units!! 😀😍

Svar: Tack snälla, skönt att höra att det är förståeligt.Kul att du är med på tåget, världens bästa shopping helt enkelt 🙏
Grattis till snart 7 enheter, om du vill snabba på kan du alltid köpa till enheter. 😊
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela