onelifestylebytina.blogg.se

Bloggen om mig och mitt liv. Mitt val av livsstil, tankar och funderingar.

Stone Hang...

Publicerad 2019-02-09 12:27:18 i Thailand,

Häromdagen gjorde vi en mc-utflykt med vännerna Boris och Lena. Dom hade inte varit vid Stone Hang som ligger i närheten av Dansing Kohn, precis vid gränsen till Burma ca en timmes lugnt åkande från Huay Yang.
Precis vid infarten möttes vi av detta ko-tåg.
Vi väntade in deras passage för att inte skrämma dom. Lugnt och fint gick dom dit husbonden ville ha dom.
Lena, Boris och Anders pustar ut lite efter åkturen.
 
Här vid dom stora stenarna bor denna munk i en "grotta", 36 år har han bott här nu.
 
Munkens grotta, här fick vi gratis vatten. Vi lämnade en slant i den vita plåtburken som tack men det är helt frivilligt om man vill skänka en slant eller ej. Vattnet är gratis.
 
Här under träden har han sitt bord där han lagar sin mat och ger djuren mat. Två hundar och massor med katter var det här denna dagen.
 
Matbordet till höger i bild och på runda bordet några av katterna som bor här.
 
Tre söta kattungar.
 
Varsågod att ta vatten!
 
Området består av ett par spektakulära utsiktsplatser, bla detta tak där vi såg ända till Prachuap, ängarna mot Burmabergen och dessa gigantiska stenar som bara ligger här mitt ute i ingenstans.
Hålet i taket är där trappan går upp/ner.
 
Trappan med massor av olika klinkerplattor. Ingen aning vem som gjort alla dessa trappor i området men det är ett coolt inslag när man går runt och tittar.
 
Det går en stig runt stenar och träd så det är lätt att följa pilar och skyltar. Här maffiga rötter på ett gigantiskt träd.
 
Pilar visar vägen, här en väg under en stor sten.
 
Tänk om dom rullar ner....
 
Längst in på stigen väntar denna härliga utsikt, Burmabergen rakt framför. Är nära Burma här, kanske ett par kilometer bort.
 
En av många trappor.
 
En av många besökare 😂
 
På vägen mot Prachuap precis där vägen från området kommer ut står den här skylten!
Hmmmm undrar vart vi har varit?
 
Efter vår rundvandring åkte vi mot Prachuap och svängde in vid Ao Manao för att äta lunch.
Supergod Pad Thai Gung och Khao Pad Gai. Tack snälla Lena och Boris för god lunch.
 
Mätta och belåtna letade vi oss hemåt på småvägarna som löper parallellt med motorvägen. 
Tack för utflykten Anders, Lena och Boris 😎
 

Kommentarer

Postat av: MarinaO

Publicerad 2019-02-10 04:27:06

Intressant utflykt och härliga foton😍 speciellt den vackra på dig❤

Svar: <3
Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tina

Jag är jag och jag försöker se livet från den ljusa sidan även om livet inte alltid är så lätt. Mitt i livet, lyckligt gift med Anders, två vuxna barn. Lever i Thailand under vinterhalvåret så mycket jag kan och under vår, sommar bor vi i hus mitt emellan Göteborg och Trollhättan. Har en diagnos som heter Fibromyalgi, dvs ständig värk och konstant trötthet. Låter dock inte en diagnos styra mitt liv, jag vill styra själv så jag inte hamnar i diket. Arbetar timmar inom äldrevården och gillar mitt jobb, det är givande att arbeta med människor <3 Stor kram på er <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela